2011 wordt een bewogen jaar

Door schade en schande wordt men wijs. Mijn enthousiasme was vorig jaar groter dan mijn kennis en capaciteiten, maar het blijft deels een kwestie van trail & error, alhoewel het veel lezen over lopen in boeken en op internet veel praktisch toepasbare kennis oplevert.

Nu mijn voetblessure, een maand geleden opgelopen tijdens mijn alternatieve Sinterklaasloop, zo goed als weg is en het nieuwe jaar is begonnen, is het tijd voor een vooruitblik.

Morgen zou de Oliebollenloop gelopen worden, ware het niet dat ik dat (nog) niet aan zou durven (ook geen 5K) en ware het niet dat hij is afgelast, wat natuurlijk vooral erg jammer is voor degenen die wel zouden gaan lopen. Dus voor mij (en voor niemand) geen Oliebollenloop, maar ook geen Egmond Halve Marathon (en geen 1/4 marathon). Nee dat kan nog allemaal niet. Wel kan ik 1 dezer dagen mijn Nikes aantrekken en een klein rondje proberen en van daaruit opnieuw beginnen. Als dat goed gaat, weer lekker de duinen in.

Mijn doelen voor 2011:

  1. Mijn actieradius vergroten
    Gewoon weer opnieuw beginnen. Korte stukjes. De 10% regel. Eerst korte loopje met een paar dagen er tussen. Daarna naar korte loopjes elke dag. Afwisselen met schoenen. Daarna 1x per week een duinloop. Enzovoort. Zonder schema.
  2. Blessurevrij blijven
    Door steeds te stoppen als het ergens pijn doet en de 10% regel in acht te nemen en goed op de techniek te letten hoop ik vanaf nu blessurevrij te blijven.
  3. Techniek verbeteren
    Ik heb mij vanmorgen ingeschreven voor een Techniekcursus Chi Running. Deze bestaat uit 5 lessen van 2 uur in Duin en Kruidberg in Santpoort-Noord. Daarnaast wil ik nog het boek Chi Running van Danny Dreyer gaan lezen. Dus die heb ik ook maar meteen even besteld (2e-hands bij Bol).
  4. Genieten van het lopen
    We gaan weer naar het voorjaar toe. De dagen worden langer. Dat wordt puur genieten.
  5. Wennen aan schoenen
    Het lopen op VFF’s hoeft geen doel op zich te worden. Ik neem het mee in mijn trainingen. Door niet elke keer te lopen op VFF’s, maar door af te wisselen loop ik waarschijnlijk minder snel tegen de blessuremuur.
  6. Evenementen
    Meedoen met georaniseerde loopjes die passen binnen mijn actieradius. Dus vooralsnog geen inschrijvingen op evenementen waar ik naar toe moet trainen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.