Actieradius gedecimeerd

Zo loop je 42 km en zo loop je ineens niet verder dan 4 km. Hoe en waarom? Tijdens de Scheveningen-Zandvoortmarathon kreeg ik het op mijn heupen, of liever gezegd, mijn rechterheup. Door het schuin aflopen (naar links) van het strand gebeurde er iets waardoor ik pijn kreeg in mijn rechterbeen. Dit ging gelukkig over zodra ik weer vlak liep over de zandbanken.

Na de marathon liep ik een aantal dagen niet. Daarna een 5 km loopje dat uitzonderlijk goed ging. De dinsdag daarop liep ik naar de atletiekbaan en na een paar rondjes rustig inlopen op de baan was het daar ineens weer. De spieren aan de achterkant van mijn been ter hoogte van mijn knie verstijfden. Reden om de training te stoppen en huiswaarts te keren. Dat lukte door regelmatig het lopen af te wisselen met stukjes wandelen. Onderweg speelde de rechterheup op. Een paar dagen later weer een rondje gedaan van 5 km door de buurt. Dat ging met een licht sluimerde pijn in het rechterbeen. En vanmorgen was het plan om een leuk rondje te lopen van en naar huis via duiningangen Bleek en Berg en het Koevlak. Maar goed en wel in de duinen wist ik dat dit niet haalbaar was. Na 3,5 km was de pijn er weer. Dus terug naar huis. Nu kon ik het wandelen afwisselen met af en toe een stukje lopen, zo slecht ging het. Maar ik kon op eigen kracht thuiskomen.

Voorlopig geen grote afstanden dus ik hou het voorlopig maar even bij 5 km (of minder) in combinatie met wat strekoefeningen.

Deze post heeft 2 reacties

  1. Ik hoop dat je straks wel mee kunt doen aan de barefooters loop in Tilburg!

  2. Ja, ik hoop het ook. Ik heb een aantal aandachtspunten en oefeningen van Marion Meesters gekregen. Ik ben benieuwd hoe snel ik weer serieuze afstanden kan lopen. In Tilburg kan ik desnoods nog een kortere afstand lopen.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

Sluit Menu